Większość lokatorów ma
brudna wodę w kranach. Sytuacja taka ma miejsce co najmniej od roku 2008 i jest
regularnie zgłaszana przez mieszkańców na bieżąco oraz podczas zebrań.
W związku z powyższym,
ówczesny zarząd w roku 2009 zlecił Marzenie P. z ALTIPLANO (tj.
administratorowi) wykonanie analizy technicznej rur w celu znalezienia
przyczyny tego stanu i w razie stwierdzenia wady technicznej - wystąpienie do
dewelopera o wymianę rur w ramach gwarancji i/lub rękojmi.
Przez 3 miesiące
Marzena P. nie wykonała żadnej aktywności w tej sprawie.
Na wyraźne żądanie i
wskazanie (przez członków zarządu) właściwej instytucji tj. Instytut Techniki
Budowlanej (ITB) analiza została zlecona.
Nadmierne zaufanie do
administratora spowodowało że, jak zapewniał administrator, wyniki analizy
rzekomo wskazywały jedynie wodę jako przyczynę tej sytuacji. Dokument z
wynikami analizy nie został okazany przez administratora.
W roku 2018 jeden z
członków ówczesnego zarządu zażądał kopii przedstawienia wyników tej analizy na
zebraniu. Marzena P. przeczytała (wybiórczo) kilka zdań pozytywnych i/lub
neutralnych z wyników analizy. Dodatkowo, pomimo wyraźnego wezwania (pierwotnie
pisemnego) oraz ustnego podczas zebrania, nie przekazała kopii dokumentu!
Dotarliśmy do kopii
egzemplarza tego dokumentu wraz z zaznaczeniem tego co zostało odczytane przez
Marzenę P. podczas zebrania w roku 2018 (zaznaczone żółtym kolorem):
Nie zostało odczytane
kluczowe zdanie (podkreślone na czerwono): „Dlatego zastosowanie rur ze
stali ocynkowanej do wody o takim składzie jest niezgodne z zasadami doboru
materiałów na etapie projektowania instalacji wodociągowej, zawartymi m.in. w
PN-EN125502-3”.
Pełne wyniki analizy
(8 stron wraz ze zdjęciami przekrojów rur i wżerów) będą dostępne na zebraniu.
Konsultowaliśmy tą
sprawę ze specjalistami, którzy stwierdzili, że ewidentna wina leżała po
stronie wykonawcy (HOCHTIEF) i dewelopera (RONSON DEVELOPMENT) .
Dlaczego Marzena P.
ukrywała ten fakt przed mieszkańcami? Tego będziemy chcieli się dowiedzieć na
zebraniu.
Najważniejsze fakty
uzyskane od właściciela firmy WISMAR - firmy zajmującej się konserwacją
hydrauliki na osiedlu:
1. Do tej pory zostało
wymienione 8 z 56 pionów rur.
2. Koszt wymiany
jednego pionu wynosi ok. 3 000 złotych
3. Decyzje o wymianie
pionów podejmuje jednoosobowo Sławomir Ś., który pozwala na wymianę
jedynie w sytuacji awaryjnej (pękniecie rur)
4. Decyzje o zakupie
rur podejmuje jednoosobowo Sławomir Ś., jednocześnie nakazując miejsce i
rodzaj zakupowanego materiału i co najważniejsze - NIE są to materiały
rekomendowane przez firmę WISMAR.
5. Od kilku lat firma
WISMAR regularnie, pisemnie informuje zarząd i firmę ALTIPLANO o fatalnym stanie
rur, jednocześnie nie gwarantując utrzymania dobrego stanu rur na osiedlu.
6. Szacowany koszt
wymiany całości rur (pionów, poziomów, zaworów i innych niezbędnych części do
wymiany – minimum 300 000 (trzysta tysięcy) zł!. Do tego dochodzą
indywidualne koszty demontażu i ponownego montażu mebli kuchennych i przeróbek
w łazienkach w tych mieszkaniach, w których znajdują się 2 piony rur.
Jeden z właścicieli,
wystąpił formalnie (pismo wysłane listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru
bezpośrednio do Marzeny P.) - na podstawie art. 29 ust 3 ustawy o własności
lokali z następującymi żądaniami, cyt.:
“1. wyznaczenia trzech
alternatywnych terminów okazania dokumentacji dotyczącej sprawy wymiany rur w
siedzibie Altiplano Sp. o.o.,
- przedstawienia
pełnych wyników analizy rur przeprowadzonej przez ITB w roku 2009
- przedstawienia
wszystkich umów, zleceń i faktur oraz wszystkich innych niewymienionych wyżej
dokumentów dotyczących wymiany rur wodnych od początku działania osiedla czyli
od roku 2006
- przedstawienia
wszystkich dokumentów skierowanych przez firmę konserwującą rury, tj. WISMAR w
tej sprawie do Marzeny P. oraz do zarządu Wspólnoty.
Informuję, że podczas
okazania dokumentów będę wykonywał ich kopie aparatem fotograficznym.
2. Wyznaczenia terminu
wymiany rur w pionie, w którym znajduje się mój lokal i przedstawienia
terminarza prac, tak abym mógł to zaplanować pracę z firmą meblarską, która
będzie musiała zdemontować i ponownie zamontować meble kuchenne.
Ponadto składam
wniosek formalny na najbliższe zebranie o obciążenie Pani firmy pełnymi
kosztami wymiany rur i związanych z tym kosztami demontażu mebli i innych
urządzeń w mieszkaniach ponieważ do dziś nie zrobiła Pani nic w kwestii wymiany
wadliwych rur przez dewelopera w okresie gwarancji.
Z góry informuję, że
nie interesują mnie Pani "doświadczenia" w podobnych sprawach w
innych Wspólnotach, w których prowadzi Pani działalność.
Żądam zawarcia w/w
wniosku w podsumowaniu pisemnym skierowanym przed zebraniem do mieszkańców oraz
podczas zebrania i umieszczeniem go na listach do głosowania.
Dodatkowo żądam aby na
najbliższym zebraniu pojawił się Pan Wiesław S. z firmy WISMAR ponieważ moja
osoba, jak i inni członkowie WM, chcą się dowiedzieć od osoby najbardziej
zorientowanej jaki jest faktyczny stan rur wodnych na osiedlu.”
Korespondencja została
odebrana w dniu 28 lutego 2019 przez ALTIPLANO. Do dziś brak odpowiedzi w tej
sprawie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zamieść swój komentarz. Uwaga! możesz także komentować anonimowo jako gość.